Kérjük az első vásárlás előtt figyelmesen olvassák el tájékoztatónkat!
A megrendelés folyamata és a vásárlás feltételei az interneten keresztül történő megrendelés esetén:
A
Webáruház standard felépítése kényelmes és gyors tájékozódási
lehetőséget biztosít a vásárlók számára. A felső menüsorokban található
linkekre klikkelve megtekintheti az adott témához kapcsolódó alapvető
tudnivalókat. A bal oldali oszlopban az áruházi kategóriák linkjei, míg a
középső oszlopban a konkrét termékek és a hozzájuk kapcsolódó
információk találhatóak.
A vásárláshoz regisztrálnia kell magát. A regisztráció után a megadott bejelentkező névvel és jelszóval már beléphet az áruházba. A kiválasztott terméknél a "Mehet"
feliratú linkre klikkelve teheti az árut a kosarába, melyek rendelési
mennyisége egyszerűen módosítható a feltüntetett darabszám rublika
megváltoztatásával. Több árucikket is összevonhat. A vásárlás után a bal
felső menüben a "kosár tartalma" gombra kattintva
megnézheti kosara tartalmát. Itt van módja arra is, hogy a kiválasztott
terméket eltávolítsa a kosárból. Ha vásárlását befejezte és szeretné
megrendelni a kiválasztott termékeket, úgy az áruátvétel módjának
kiválasztását követően a rendszer azonnal kiszámítja az adott szállítási
módhoz tartozó szállítási díjat és az áruátvételkor fizetendő összeget.
A mi rendszerünk mindig egyedi szállítási díjat fog Önnek számolni, ellentétben más áruházakkal.
A rendszer tudja a megrendelt áru súlyát, így a szállítási díj csak
akkor határozható meg amikor az árucikkek a kosárban vannak, mert a
szállítási díj attól függ, hogy Ön milyen mennyiségben és összegben
vásárol. Válogathat a szállítási feltételek között és kiválaszthatja az
Önnek legmegfelelőbbet. Ha nincs ideje a vásárlást befejezni,
visszatérhet az áruházba később is. A kiválasztott terméket a rendszer 1
hétig a kosárban tartja, majd törli a kosár teljes tartalmát.A termék
kosárba helyezése azonban nem jelenti a termék lefoglalását.
Ezt követően a lap alján található "Megrendelést elküld"
gombra klikkelve fejezheti be a vásárlást. Önnek is van lehetősége
arra, hogy megrendeléseit nyomon kövesse. Az áruházi rendszerbe
való belépés után a "Megrendelések" gombra kattintva
ellenőrizheti a már elküldött megrendelései állapotát. Erről 3 lépésben
az áruházi rendszerünk is értesíti Önt.
-
a megrendelés feldolgozásakor;
-
a postára történő feladásról;
-
és egy utólsó alkalommal, amikor a pénz megérkezett cégünknek.
Fizetési mód: az áru átvételekor postai utánvéttel történik.
Adatmódosítás: Amennyiben
Ön regisztrált vásárló, úgy bejelentkezés után, az "Adatmódosítás"
gombra kattintva szükség szerint megváltoztathatja adatait.
Elfelejtett jelszó: Klikkeljen a "Jelszó emlékeztetőre". Rendszerünk azonnal elküldi önnek a jelszavát.
A
Webáruház rendszere a megrendelések leadását követően automatikusan
azonnal értesítést küld a kereskedő és a vásárló e-mail címére.
A visszaigazoló levél tartalmazza a megrendeléssel kapcsolatos összes
információt. Mivel az értesítés a vásárló által megadott e-mail címre
történik, ezért annak korrekt elérhetősége a vásárló felelőssége.
Megrendelése akkor lép életbe, ha on-line megrendelését e-mailben is vissza igazoljuk! Ez az ünnepnapok és munkaszüneti napok kivételével a megrendelés beérkezését követő 24/48 órán belül megtörténik.
Termék vételára: minden estben a termékek mellett feltüntetett bruttó (ÁFA-t tartalmazó) ár!
Az elállás joga
Megrendelése
során Ön élhet a feltétel nélküli elállási jogával. Ön a szerződéstől
az áru átvételét követő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat. Ebben
az esetben az Eladó köteles a Vevő által kifizetett összeget
haladéktalanul, de legkésőbb az elállást és az áru visszaszolgáltatását
követő 14 napon belül visszatéríteni. Figyelem! A Vevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt, az áru vissza szolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. Az Eladó követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.
Általános szerződési feltételek
1. Bevezetés
Jelen
Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a
suzuki-alkatreszek.hu weboldalon (a továbbiakban: honlap) elérhető
szolgáltatás
igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Felhasználó) általi
használatának feltételeit. A honlap használatához szükséges azon
technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon
elérhető tájékoztatások nyújtják. A Felhasználó a honlap használatával
tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF- ben foglaltakat.
2. A Szolgáltató
Név:
Suzuparts Suzuki Alkatrészek (Sonkoly János e.v.)
Telephely: 2040 Budaörs Baross u. 87
Levelezési cím: 2040 Budaörs Baross u. 87.
Képviselő neve: Sonkoly János
Adószám: 56047044-2-33
Cégjegyzékszám:5919201
Számlavezető pénzintézet: Citibank
Számlaszám: 10800014-900000006-12162883
E- mail cím: info@suzukilap.hu
Telefonszám: +36 23 416 524
3. A honlapon folytatott tevékenység
A honlap célja a Suzuparts Suzuki Alkatrészek (Sonkoly János e.v.)
által forgalmazott termékek
bemutatása, értékesítése és házhoz szállítása az Ön és a potenciális
vásárlók részére. (továbbiakban Felhasználó)
A szerződés megkötésére kizárólag magyar nyelven van lehetőség.
A Honlap üzemeltetője a Suzuparts Suzuki Alkatrészek (Sonkoly János e.v.) továbbiakban: Szolgáltató.
4. Felhasználási feltételek
4.1. Felelősség
A
Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és
elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során
felmerülő vagyoni és nem vagyoni eredetű károkért a szándékosan, súlyos
gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi
épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen
túlmenően.
A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap
használói által tanúsított magatartásért és hogy a Felhasználó teljes
mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.
A
Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során
harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem
közvetett módon ne sértse.
A Felhasználók által a honlap használata
során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) a
Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett
tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes
tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget
nem vállal.
4.2. Szerzői jogok
A honlap teljes egésze (szövegek,
képek, grafikai elemek, stb...) szerzői jogvédelem alá esik, így
kereskedelmi célokra másolni, módosítani, a jogtulajdonos engedélye
nélkül terjeszteni tilos!
5. A honlapon történő vásárlás
5.1. Megrendelés folyamata
A
honlap termékbemutatási, és online megrendelési lehetőséget biztosít a
Felhasználók számára. A honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével
böngészhet. A termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg. Az
Akciós termékek kategóriában az áruházban kapható összes akciós termék
megtalálható. Minden terméknél külön-külön szerepel az akció lejárati
dátuma, vagy a kezdeti dátum és a készlet erejéig megjelölés. Az
Újdonságok menüpontban találhatók a honlap kínálatában újonnan megjelenő
termékek.
A kategória nevére kattintva a benne szerelő termékek
listája látható. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki
egy oldalra, akkor a termékek felett és alatt lévő számok segítségével
lehet lapozni. A termék listáról a részletes termék oldal a termék
nevére klikkelve érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék
részletes jellemzőiről, áráról.
A honlapon lehetőség van kulcsszó
alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő termék
találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg.
A
választott termék a kosár gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb
mellett a szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár
tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja
azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni,
illetve törölheti az adott tételt. A Kosár ürítése gomb segítségével
lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. A Felhasználó a Megrendelés
gombra klikkelve folytathatja a vásárlási folyamatot. Második lépésként
lehetőség van belépésre, regisztrációra, illetve regisztráció nélküli
vásárlásra is biztosítunk lehetőséget.
A regisztráció esetén az
alábbi adatokat kell a Felhasználónak megadnia: e- mail cím, jelszó,
név, telefonszám, számlázási cím, valamint ha ettől eltérő a szállítási
cím. A sikeres regisztrációról a Felhasználó e- mailben, és a honlapon
tájékozódhat. A Felhasználó a regisztrációjának törlését e- mailben
kérheti a Szolgáltatótól, ez esetben új vásárláshoz újra kell
regisztrálnia. A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Felhasználó
felelős. A Felhasználó felelős az adatai frissítéséért, valamint köteles
a Szolgáltatónak bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy az adataival
harmadik fél visszaélt. Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó
kérhető a regisztrált e- mail címre.
Amennyiben a Felhasználó
korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési folyamat az e- mail
címének és jelszavának megadásával folytatható.
A megrendelés
következő lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a számára
megfelelő fizetési és szállítási módot. A Felhasználó egy összefoglaló
oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a
megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. Adatbeviteli hibák vagy
megrendelni kívánt mennyiség módosítása esetén javíthat a megadott
adatokon. Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés elküldése
gomb segítségével véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve
e- mailben kap megerősítést.
Amennyiben a megrendelés rögzítése után
(pl.: a visszaigazoló e- mailben) észlel hibás adatot, azt
haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni azt a
Szolgáltató felé. Amennyiben ennek a kötelezettségének nem tesz eleget,
az ebből eredő hibás teljesítés vagy nem teljesítés a Szolgáltatónak nem
róható fel. A Szolgáltató a Fogyasztó gondatlanságából vagy
hanyagságából eredő többletköltségeinek megtérítését követelheti a
Fogyasztótól (szállítási és adminisztratív költségek).
Megrendelési szándéktól függetlenül a Felhasználó a belépést a Vásárló Belépés ablak, vagy a Belépés menüpont
segítségével
végezheti el. Belépés után megjelenik egy Adatok módosítása menüpont,
ahol a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani, valamint a
leadott megrendelésének adatait, és állapotát követheti nyomon.
Egyebek:
- Az árak megtekintéséhez nincs szükség bejelentkezésre, az minden látogató automatikusan megtekintheti az adott
termékek alatt.
- Áruházunk Bankkártyás, egyéb online fizetési lehetőséget jelenleg nem biztosít vásárlói számára.
5.2. Ajánlati kötöttség, rendelés- visszaigazolás
A
Szolgáltató a Felhasználót 48 órán belül tájékoztatja megrendelés
befogadásáról, és megküldi a rendelés- visszaigazolást. Ha a Felhasználó
a rendelés visszaigazolást nem kapja meg 48 órán belül, úgy a
Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, a megrendelt termékeket
nem köteles átvenni. Amennyiben a Felhasználó a rendelés-
visszaigazolás kézhezvételét követő 48 órán belül nem emel írásos
kifogást a rendelés- visszaigazolásban foglalt feltételek ellen, úgy
köteles a részére megküldött csomagot átvenni. Ennek elmulasztásából,
megtagadásából eredő költségek megtérítését a Szolgáltató követelheti.
Bővebben lásd elállási jog.
A visszaigazoló e- mail tartalmazza a
vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt
termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a
rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó rendeléssel
kapcsolatos megjegyzéseit.
5.3. A szerződés létrejötte
A
szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés
leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az
elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001.
évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak.
A szerződés a
fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem
előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács
2011/83/ EU irányelvének rendelkezéseit.
A szerződés az automatikus
visszaigazolás a Felhasználó regisztráció során megadott e- mail címére
történő még nem jön létre, azt kollégánk minden esetben e-mailben
visszaigazolja.
5.4. A szerződés iktatása
A Felek között az
áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt
szerződésnek minősül. A Szolgáltató azt megrendelés számmal látja el, és
a megrendelés száma alapján adatbázisban iktatja, mely alapján a
Felhasználó a megrendelést követő 2 éven belül azt bármikor
visszanézheti, ellenőrizheti. Felhasználó belépését követően a Profil
oldalon a Megrendelések menüpontban érheti el.
A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Etikai kódex tartalmát a Szolgáltató magára nézve irányadónak tekinti.
Az
Etikai kódex tartalma az alábbi linken érhető el:
http://www.szek.org/content/media/www/mediastore/0/639/131/szek-etikai-kodex.pdf
5.5. Számla
A
Szolgáltató papíralapú számlát állít ki, melyet a megrendelt termék
mellé a csomagba helyezve juttat el a Felhasználó részére. A Felhasználó
kérésére a Szolgáltató indoklás nélkül, haladéktalanul számlamásolatot
állít ki felmerülő igény esetén.
Amennyiben a Felhasználó egyes
tételekről külön számlát szeretne kérni, akkor nem kell azokat külön
megrendelnie, elegendő a megrendelés leadásakor vagy ezt követőn e-
mailben jeleznie a megrendeléstől eltérő számlázási igényét.
5.6. Fizetés
A Felhasználó az alábbi fizetési lehetőségek közül választhatja ki a számára legmegfelelőbb fizetési módot.
Belföldi szállítás esetén választható az utánvételes és az előre történő átutalás fizetési mód is.
Ez
esetben a rendelés leadást követően megküldjük a Felhasználó részére az
átutaláshoz szükséges adatokat, díjbekérő, proforma számla formájában.
5.6.1. Előre utalás
Amennyiben
Ön a megrendelés leadásakor előre történő fizetési módot választott,
akkor kérjük várja meg tájékoztató levelünket, melyben megküldjük az
utaláshoz szükséges adatokat (kedvezményezett neve, bankszámlaszám,
közlemény). Előre történő fizetés esetén a megrendelt termékek akkor
kerülnek postázásra, ha a teljes vételár bankszámlánkon megjelenik. A
vételár kifizetésének eleget tehet az általunk megadott bankszámla
történő átutalással. Számlánkra készpénzes befizetést a többletköltségek
miatt nem tudunk elfogadni.
Előre történő utalás esetén, az utalás
megkezdése előtt célszerű a Szolgáltatóval egyeztetni. Az utaláshoz
szükséges banki adatok ezen Általános Szerződési Feltételek 2. pontjában
megtalálhatók. Az átutalási költségek minden esetben a Felhasználót
terhelik, mely az adott Felhasználó bankszámla szerződésében szereplő
konstrukcióknak megfelelően alakul.
5.6.2. Utánvét
Utánvételes
fizetés esetén, a kézbesítéskor - a csomag átvételekor - a kézbesítő
postásnak/ futárnak kell kifizetnie a rendelésének összegét.
5.7. Átvételi lehetőségek, Szállítás
Azon átvételi lehetőségek, szállítási módok a felsorolása, amelyet a honlap biztosít és ezek részletes bemutatása.
5.7.1. GLS futárszolgálat
Az
MPL munkanapokon hétfőtől - péntekig 08:00 - 17:00 óra között
kézbesíti a csomagokat a feladást követő 1 munkanapon belül.
Munkanapokon 17 óra utáni és szombati csomag kézbesítésre csak a
fővárosban és megyeszékhelyeken van lehetőség. Amennyiben a
kézbesítéskor
Ön/ Önök nem tartózkodnak a megadott címen, úgy a kézbesítő értesítést
hagy a postaládájukban, hogy csomag küldeményük érkezett. A csomagot a
következő munkanapon ismételten megpróbálják kézbesíteni, majd
a csomag a területileg illetékes postahivatalban 10 napra letétbe
kerül.
A Felhasználónak lehetősége van a
számlázási adatoktól eltérően más szállítási cím megadására is, így
lehetőség van a csomag munkahelyen történő átvételére is. Ezt kérem
mindenképpen jelezze, hogy a csomagra ráírhassuk.
A Szolgáltató a
szállítás megkezdéséről e- mailben tájékoztatja a Felhasználót. A
csomag kiszállításáról, csomagszámról, futár telefonszámáról az MPL
sms-ben tájékoztatja.
Szállítási költségek a megrendelt termékek
súlya/értéke és a választott szállítási mód függvényében változik. A
szállítási költségeket tartalmazó táblázatot honlapunkon megtalálhatja. A
megrendelés során a termékek
kosárba helyezésekor a rendszer
automatikusan számolja a termékek súlyát, értékét, így a pontos
szállítási költség a megrendelés leadásakor a kosár oldalon a
Felhasználó számára láthatóvá válik.
5.7.3. Egyéb szállítással kapcsolatos tudnivalók
A
csomag átvételekor a Felhasználó köteles megvizsgálni, hogy a
csomagolás sérülésmentes- e. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a
csomagolás, és a sérülés a csomag átvételét megelőzően keletkezett, a
Felhasználó köteles kérni a kézbesítőtől/ futártól jegyzőkönyv
felvételét. A gyártás vagy szállítás során sérült termék visszavételét,
illetve cseréjét a Szolgáltató díjmentesen biztosítja, amennyiben a
szállítás során keletkezett (csomagolás látható) sérülés, átvételkor a
jegyzőkönyvben rögzítésre került. Az átvételt követően a termék nem
rendeltetés szerű használata során keletkezett sérülésért a Szolgáltató
felelősséget nem vállal!
A termék futártól való átvételével illetve
az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és
minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt
követően a Felhasználó kizárólag elállási jogával élhet, ezért a
kiszállítást végző személy távozása után a Szolgáltatónak utólag
mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.
Webáruházunk
honlapján az aktuális raktárkészlet nem látható. A készleten lévő
termékek esetében a szállítás 3-5 munkanapon belül történik, amennyiben a
termék nincs raktáron kollégánk 2-3 munkanapon belül jelzi és
tájékoztatja a Felhasználót a várható szállítási határidőről. A
Felhasználó által megrendelt termékek pontos szállítási határidejéről a
GLS sms-ben értesítést küld.
A Szolgáltató - eltérő megállapodásának
hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de
legkésőbb harminc napon belül köteles a Fogyasztó rendelkezésére
bocsátani (kiszállítani) a terméket. A Szolgáltató késedelme esetén a
Fogyasztó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn
belül nem teljesít, a Fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni. A
Fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől
elállni, ha a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta vagy
a szerződést a felek megállapodása szerint, vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél
fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna
teljesíteni.
A weboldalon megadott szállítási költségek, kizárólag belföldi Magyarország területén történő szállítás esetén érvényesek.
6. Elállási jog
6.1. Elállási jog gyakorlásának menete
Az
e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy
üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre
vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint
az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a
továbbiakban Fogyasztó).
A terméknek, több termék szolgáltatásakor
az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa
megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének
napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás
nélkül elállni.
Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
Ha
a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó
egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon
vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában
feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből
a célból a Fogyasztó webáruházunk elállási nyilatkozat - mintáját is. A
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt
határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató
részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát
az 5. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató e- mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban
történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni,
ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül
(akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton
történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e- mail vagy telefaxon
keresztül történő értesítés esetén az e- mail illetve a fax küldésének
idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából.
A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt
érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A Fogyasztó elállás
esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban
feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási
nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A
határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő
letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak
átadja) a terméket.
A termék a Szolgáltató címére történő
visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az
utánvéttel visszaküldött csomagot (portós csomag) nem áll módjában
átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a
Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha a Fogyasztó eláll a
szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási
nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató
visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi
ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett)
költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt
merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb
szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A
Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg
vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt
érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi
időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet
során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a
Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez
kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából
kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett
értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és
működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat
miatt következett be.
A Szolgáltató e- mailben értesíti a Fogyasztót
a szállítás megkezdésének tervezett időpontjáról, a szállítás
megkezdése előtti napokban. Amennyiben a Fogyasztó ezen értesítést
kézhezvételét követően nem jelzi elállási szándékát (megrendelés
lemondását), az értesítésben megadott szállítási dátum előtt, úgy a
megrendelt termékek kiszállításra kerülnek. Ezt követően az át nem vett
csomagok esetében, a felmerült szállítási költségek megtérítését a
Szolgáltató követelheti a Fogyasztótól.
Több termék rendelése
setén, amennyiben csak részlegesen állnak el a rendeléstől, a szállítási
díj is arányosan kerül visszatérítésre.
Fontos, hogy a csomag átvételének megtagadása nem
minősül az elállási jog gyakorlásának és ebben az esetben a szállítási
visszaszállítási költséget minden esetben kiszámlázzuk az ügyfél
részére, annak meg nem fizetése esetén polgári peres eljárás keretében
illetve követelés kezelő cég útján érvényesítjük.
7. Szavatosság
7.1. Kellékszavatosság
A
Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással
szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.
Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az
átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt
érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a
termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn
túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja.
Nem a Fogyasztóval kötött szerződés esetén a Felhasználó az átvétel
időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti
szavatossági igényeit.
A
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági
igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek
közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a
vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a
Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás
költségére a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja
vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott
kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az
áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt
volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A Felhasználó köteles a
hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni.
A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A
teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt követő) követő hat hónapon
belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a
teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba
jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A
Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet
megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére
történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem
köteles a Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja,
hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának
következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a
bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell
bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.
7.2. Termékszavatosság
Termékszavatosság
kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a
Fogyasztónak minősülő a Felhasználó – választása szerint – az 7.1.
pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt
érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a
hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor
minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által
adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a
Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
(2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát
elveszti.
A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.
A
gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: a terméket nem üzleti
tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a hiba a
tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában
nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező
hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon
hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény
eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a
gyártóval szemben érvényesítheti.
7.3. Jótállás
Az egyes
tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A
rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött
fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében
felsorolt termékekre vonatkozik.
A kormányrendelet mellékletében
felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1
év, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának a
napja vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja
végzi, az üzembe helyezés napja.
A vállalkozás jótállási
kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a
hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ugyanazon hiba miatt a
Felhasználó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve
termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan
nem érvényesíthet, egyébként viszont a Felhasználó a jótállásból fakadó
jogok az 7.1. és a 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól
függetlenül megilletik.
7.4. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése
A szavatossági igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:
Név: Suzuparts Suzuki Alkatrészek (Sonkoly János e.v.)
Levelezési cím: 2040 Budaörs, Baross u. 87.
Telefonszám: +36 23 416 524
E- mail cím: info@suzukilap.hu
8. Jogérvényesítési lehetőségek
8.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja
A
Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos
fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Név: Suzuparts Suzuki Alkatrészek (Sonkoly János e.v.)
Levelezési cím: 2040 Budaörs, Baross u. 87.
Telefonszám: +36 23 416 524
E- mail cím: info@suzukilap.hu
A
Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal
orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a
panasz jellegéből adódóan vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem
ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt
évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt - vesz fel.
A
Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt
(üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak
átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli
panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.
A Szolgáltató a
telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb
az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati
példányát.
Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
A
telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a
Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben
egyszerűsíti a panasz visszakeresését.
A Szolgáltató a hozzá írásban
érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés
jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.
8.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben
a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói
jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az
alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára:
• Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál : http://
www.nfh.hu/ magyar/ informaciok/ elerheto/ teruleti , Panasz bejelentési
tájékoztató: http:// www.nfh.hu/ magyar/ kapcsolat/ panaszbejelent
•
Békéltető testület eljárásának kezdeményezése / Békéltető kérelem
adatlap elérhetősége: http:// bkmkik.hu/ index.php/ hu/ nyomtatvanyok/
bekelteto- testulet- eljarasi- adatlapja.html
• Bírósági eljárás kezdeményezése
Fogyasztóvédelmi Felügyelőség további elérhetőségei:
Bács- Kiskun Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
Cím: 6000 Kecskemét, Klapka u. 34.
Postacím: 6000 Kecskemét, Klapka u. 34.
Telefonszám: +36 76 481 405, Telefax: +36 76 481 416
E- mail: fogyved_daf_kecskemet@nfh.hu
Baranya Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
Cím: 7623 Pécs, Szabadság u. 7.
Postacím: 7623 Pécs, Szabadság u. 7.
Telefonszám: +36 72 510 494, +36 72 510 790,
Telefax: +36 72 510 791
E- mail: fogyved_ddf_pecs@nfh.hu
Békés Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
Cím: 5600 Békéscsaba, József A. u. 2-4.
Postacím: 5600 Békéscsaba, József A. u. 2-4.
Telefonszám: +36 66 546 150, +36 66 546 151,
Telefax: +36 66 546 140,
E- mail: fogyved_daf_bekescsaba@nfh.hu
Borsod- Abaúj- Zemplén Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
Cím: 3530 Miskolc, Meggyesalja u. 12.
Postacím: 3501 Miskolc, Pf.:589
Telefonszám: +36 46 506 071, Telefax: +36 46 506 072
E- mail: fogyved_emf_miskolc@nfh.hu
Budapest Főváros Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
Cím: 1052 Budapest, Városház u. 7.
Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 144.
Telefonszám: +36 1 450 2598
E- mail: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu
Csongrád Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi
Felügyelőség
6721 Szeged, Tisza L. krt. 11.
Postacím: 6701 Szeged, PF: 12.
Telefonszám: +36 62 541 737
Telefax: +36 62 541 739
E- mail: fvf@fvf.csmkh.hu
Fejér Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
Cím: 8000 Székesfehérvár, Piac tér 12-14.
Postacím: 8050 Székesfehérvár, Pf.: 936.
Telefonszám: +36 22 501 751, +36 22 501 626,
Telefax: +36 22 501 627
E- mail: fogyved_kdf_szekesfehervar@nfh.hu
Győr- Moson- Sopron Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
Cím: 9022 Győr, Türr stván u. 1.
Postacím: 9002 Győr, Pf.: 311.
Telefonszám: +36 96 329 244, Telefax: +36 96 329 186
E- mail: fogyved_nydf_gyor@nfh.hu
Hajdú- Bihar Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
Cím: 4024 Debrecen, Szent Anna u. 36.
Postacím: 4002 Debrecen, Pf. 475.
Telefonszám: +36 52 533 924, Telefax: +36 52 327 753
E- mail: fogyved_eaf_debrecen@nfh.hu
Adatvédelmi tájékoztató
Általános jogi közlemény
A
jelen adatvédelmi nyilatkozat (továbbiakban: nyilatkozat) tartalmazza a
webáruházban megvásárolható termékekkel összefüggő megrendelések
teljesítése, szolgáltatások nyújtása és a hírlevelek kiküldése keretében
végzett, személyes adatok kezelésére vonatkozó szabályokat, valamint az
adatkezelésre vonatkozó tájékoztatást. A szolgáltatás használatának
megkezdésével a felhasználók elfogadják a jelen Nyilatkozat feltételeit,
amely folyamatosan elérhető a webáruház oldalán. A webáruház
üzemeltetője fenntartja magának a jogot jelen közlemény bármikori
megváltoztatására. Az üzemeltető magára nézve kötelezőnek ismeri el
jelen jogi közlemény tartalmát. Amennyiben látogatónknak olyan kérdése
lenne, mely jelen közleményünk alapján nem egyértelmű, kérjük írja meg
nekünk és kollégánk megválaszolja kérdését. Az üzemeletető elkötelezett a
webáruház szolgáltatás minőségének a legmagasabb szinten tartása
irányában, a szolgáltatás használatából eredő esetleges károkért azonban
semmilyen felelősséget nem vállal.
Adatkezelési alapelvek
Az
üzemeltető számára alapvető cél a látogatók személyes adatainak
védelme, kiemelten fontosnak tartja a felhasználók információs
önrendelkezési jogának tiszteletben tartását. Az üzemeltető látogatók
személyes adatait bizalmasan kezeli és megtesz minden olyan biztonsági,
technikai és szervezési intézkedést, mely az adatok biztonságát
garantálja. Az alábbiakban ismertetjük adatkezelési alapelveinket,
bemutatjuk azokat az elvárásokat, melyeket az üzemeltető saját magával,
mint adatkezelővel szemben megfogalmazott és betart.
Az
üzemeltető adatvédelmi koncepciója a tájékoztatáson alapuló önkéntes
beleegyezésen nyugszik, melynek megvalósítására a szolgáltatás
használatának minden fázisában törekszik. Adatkezelési alapelvei
összhangban vannak az adatvédelemmel kapcsolatos hatályos
jogszabályokkal. A webáruházban adatkezelést az üzemeltető végez,
harmadik fél részére személyes adatokat nem ad ki, csak az érintett
előzetes és kifejezett hozzájárulása alapján. A megrendelés elküldésével
a személyes adatok kiszállító cég irányába történő továbbításához a
vásárló kifejezetten hozzájárul. A felhasználókról gyűjtött személyes
adatokból készült statisztikákat harmadik fél részére kizárólag az
adatközlő személyére vonatkozó információtól megfosztva továbbít. Az így
továbbított adatból semmilyen eljárással nem reprodukálható az
adatközlő valamely személyes adata. A webáruházban gyűjtött személyes
adatokat más forrásból származó adatokkal az adatkezelő nem kapcsolja
össze. Harmadik országba (külföldre) az üzemeltető felhasználói adatokat
nem továbbít. A felhasználók adataiból az általános statisztikai
módszerekkel készített kimutatásokat, elemzéseket az üzemeltető
korlátlan ideig megőriz. Ezen adatokból nem lehet az érintettre
vonatkozó következtetést levonni. A webáruház oldalán az üzemeltető
különleges adatot (a faji eredetre, a nemzeti és etnikai kisebbséghez
tartozásra, a politikai véleményre vagy pártállásra, a vallásos vagy más
világnézeti meggyőződésre, az érdek- képviseleti szervezeti tagságra,
az egészségi állapotra, a kóros szenvedélyre, a szexuális életre
vonatkozó adat, valamint a bűnügyi személyes adat) nem gyűjt
felhasználóiról.
A webáruház látogatói a szolgáltatást
önkéntesen használják. Amennyiben törvényi felhatalmazás alapján az
üzemeltető köteles a megkereső hatóság részére személyes adatot kiadni,
és annak minden feltétele adott, úgy a kérésnek eleget tesz. Ezt a
szolgáltatás látogatója és igénybevevője (felhasználó) tudomásul veszi,
ezzel kapcsolatban kifogást nem fog emelni. Az üzemeltető az egyes
felhasználók adatmódosítási, adatkérési, adattörlési, adatkezelési
tájékoztatási kérdéseit fogadja, és a lehető leghamarabb, de legkésőbb
30 napon belül válaszol.
A webáruházban előfordulhatnak linkek más, külső oldalakra. Az üzemeltető nem felelős más
weboldalak
adatkezelési gyakorlatával kapcsolatban. Jelen nyilatkozat csak az
üzemeltető által működtetett webáruházra vonatkozik.
A honlap látogatók technikai jellegű adatainak rögzítése
A
honlap látogatása során az áruházi rendszer rögzíti a felhasználók IP
címét, melyből bizonyos esetekben következtetni lehet az érintett
személyre, ezen felül rögzíti az operációs rendszer, a böngésző típusát
és a látogatott oldal címét. Az adatmentésnek elsősorban technikai
jellegű célja van, a rendszer folyamatos működéséhez elengedhetetlen. Az
adatrögzítés további célja a felhasználói szokások elemzése,
látogatottsági statisztikák készítése, mely a még magasabb színvonalú
kiszolgáláshoz nyújt segítséget. A naplóállományok elemzése során
felmerült adatokat más információval az üzemeltető nem kapcsolja össze, a
felhasználó személyének azonosítására nem törekszik.
Vásárló személyes adatainak megadása
Amennyiben
a felhasználó vásárolni szeretne a webáruházban, úgy az első vásárlás
alkalmával meg kell adni a vásárláshoz szükséges adatokat is, így a
vásárló számlázási és szállítási adatait, telefonszámát, e- mail címét, a
kapcsolattartó nevét, valamint a későbbi belépéshez szükséges
jelszavát. A vásárló jelezheti hírlevél igényét is. A hírlevél igénylés a
vásárló által bármikor törölhető.
A vásárló köteles az általa
megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a
vásárló egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően a
vásárló adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az
ebből eredő károkért, illetve hátrányokért az Adatkezelő felelősséget
nem vállal. A felhasználók e- mail címük megadásával hozzájárulnak
ahhoz, hogy a szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A
regisztrált adatokat az üzemeletető kérelemre törli a rendszerből. A
törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha a
törlési kérelmet a felhasználó e- mailben megerősíti, így elkerülhető,
hogy valaki más szándékosan vagy tévedésből mást töröljön a
regisztrációs adatbázisból.
Hírlevél igénylés
A hírlevél feliratkozás a felhasználó által bármikor törölhető.
Kapcsolat, Jogorvoslat
Az
üzemeltető adatait teljes körűen megtalálja az "Céginfó" oldalon. Ha a
vásárló úgy érzi, hogy az adatkezelő megsértette személyes adatai
védelméhez való jogát, a személyes adatok védelméről és a közérdekű
adatok
nyilvánosságáról szóló törvény szerint járhat el.
Elállási nyilatkozat
Amennyiben a Fogyasztó eláll vásárlási szándékától, a termék visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli.
A
Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában
átvenni. A Szolgáltató vállalja, hogy a termékek visszaérkezését követő
14 napon belül visszatéríti a kiszállítási költséggel terhelt vételárat a
Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra történő utalással.
Kereskedő neve: Suzuparts Suzuki Alkatrészek (Sonkoly János e.v.)
Kereskedő címe: 2040 Budaörs Baross u. 87.
Kereskedő e- mail címe: info@suzukilap.hu
Alulírott
kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbiakban megjelölt
termék(ek) adásvételére irányuló szerződés tekintetében:
………………………&